Kruip in de huid van je doelgroep

Om je organisatie, je bedrijf of je project tot een succes te maken, is het essentieel te weten voor wie je nu eigenlijk zo hard aan het werk bent. Wie is nou precies je klant of doelgroep? Waar zit hij of zij nou echt op te wachten? Je klant of doelgroep goed kennen is goud waard. Want dat stelt je in staat om hen beter te bereiken, te beraken én te bedienen.


Het is een kunst om je helemaal met je doelgroep te identificeren. Tijdens de sessie 'Kruip in de huid van de doelgroep' zoom je in op jouw belangrijkste doelgroep(en) aan de hand van diverse interactieve werkvormen. Het eindresultaat is dat je je doelgroep veel beter kent en begrijpt. Je doet belangrijke inzichten op omdat je zelf hebt kunnen voelen en ervaren wat jouw doelgroep beweegt. Het gaat dus niet zozeer om de demografische gegevens en het koopgedrag klant, maar om de behoeften, drivers, overtuigingen, ambities en emoties.



Voor wie

Voor iedere (communicatie)professional, accountmanager, event manager die de communicatiekracht van zichzelf én zijn of haar organisatie wil vergroten door zich in te leven in zijn/haar doelgroep.

 

Waar en wanneer

Zeg het maar! De sessie wordt alleen incompany gegeven, dus tijd en locatie bepalen we in overleg. Een mooi moment voor de ‘Kruip in de huid’ is voor het maken van (jaar)plannen, voor het organiseren van een event etc. Als je je maximaal inleeft, kan je je plannen namelijk maximaal afstemmen op de wensen en behoeften van je doelgroep.

 

Investering

De kosten voor deelname aan de sessie ‘Kruip in de huid van je doelgroep’ bedragen € 1.490,- (exclusief BTW) per team (maximaal 12 deelnemers). Materiaalkosten zijn daarbij inbegrepen.

 

 


Reacties deelnemers eerdere edities

 

"Ik vond erg sterk hoe jullie ons meenamen in het denken vanuit perspectief van de klant. Hierdoor werd spelenderwijs veel scherper welke kwesties en vragen leven bij de coöperaties en wat ze eigenlijk willen van Agriterra. En wat jullie ook goed deden is het doorvragen, het steeds verder afpellen van de ui zodat de kern van de zaak goed duidelijk werd. De indeling en werkwijze van de middag vond ik trouwens ook erg afwisselend, zat veel dynamiek in. Ik ging er blanco in, zonder al teveel specifieke verwachtingen maar kwam er geïnspireerd en met veel energie weer uit. En tot slot: jullie snappen de agrarische sector: Cecile als boerin, Lonieke met je LAJK en Rabo achtergrond. Het voelde vertrouwd. Kortom, ik vond de klantcommunicatiesessie met ons team helemaal te gek, een absoluut hoogtepunt!" - Cees van Rij, manager Agri-Advice bij Agriterra (deed met zijn team een doelgroepsessie)

 

“Bijzondere ervaring, nu weet je echt met wie je aan het communiceren bent en wat daarin belangrijk is!” -  Werkgroepleden communicatie, Museum Klok & Peel in Asten.